Pieniä yksityiskohtia

Joku saattaa ehkä muistaakin kuinka onnellinen olin marraskuun alussa yksin viettämästäni minilomasta Scandic-Marskissa. Hehkuttelin jo tuolloin miten rakastan hotellien pehmeitä lakanoita ja kuinka niiden välissä nukuttuaan tuntee itsensä niin kovin rentoutuneeksi ja levänneeksi.

Viimeisen vuoden sisään olen onnekseni päässyt nauttimaan tuosta pienestä ylellisyyden tunteesta ilahduttavan usein ja jatkoakin on hotellikokemuksille luvassa jo ensi viikolla Tukholmassa. En malta odottaa, että näen millaisen huoneen me Bernsissä saamme!

Seuraavaa hotelliyötä odotellessa voin kuitenkin kuvien vielä hetkeksi palata toissa viikonlopun ylellisiin tunnelmiin Klaus K.:ssa, jossa vietin kaksi yötä.

klausk3

klausk2

Huone ei ollut suunnattoman suuri, mutta todella tunnelmallinen, viihtyisä ja lämminhenkinen. Hotellielämyksessä pienet yksityiskohdat ovat todella tärkeitä ja ainakin tämä tyttö ilahtui sunnattomasti, kun kaapista löytyi pehmoinen kylpytakki ja suihkutuotteissa tuoksuivat raikas eucalyptus ja piaprminttu. Myös minibaarin sisältö oli single malt -viskeineen ja viineineen ehkä hieman tasokkaampi kuin mihin olen tottunut.

klausk1

klausk4

Mutta mitä niihin pieniin yksityiskohtiin tulee, niin tuo yllä oleva kyllä jo enemmänkin vain huvitti.. koristerusetti vessapaperirullan ympärillä!!! Tokihan se tuolla tavoin näyttää hieman nätimmältä tuossa hyllyllä, mutta jotenkin naurattaa se mielikuva käytävällä näkemästäni isokouraisesta hotellisiivoojamiehestä kieli keskellä suuta näpertämässä rusettia paskapaperirullan ympärille. Tällaisista jutuista sitä tunnistaa astetta paremman hotellin. 😀

Toinen asia josta tasokkaan hotellin tunnistaa on tietenkin palvelu. Sain hyvän esimerkin innokkaasta palvelusta kun respan poika juoksi tiskinsä takaa ohjaamaan minua hissiin, kun minä tumpula en huomannut nurkassa olevan hissin odottavan minua ovi avoinna vaan tuijottelin vain tuskastuneena toisen oven edessä. Useimmissa majataloissa sokean asiakkaan olisi vain annettu rauhassa odotella. Pikku juttu, mutta kasvatti kyllä positiivista mielikuvaa paikasta.

Positiivista mielikuvaa lisäsi myös maittava The Best of Finland -aamiainen, joka oli monipuolinen, mutta ei liiallisuuksiin asti. Ihan joka sortimenttia ei tarvitse olla tarjolla, kun valitut tuotteet ovat loistavia. Hotelli joka tarjoilee aamiaisellaan yön yli haudutettua ohrapuuroa, oman keittiön marjahilloja ja ympäri Suomea pientiloilta hankittuja luomutuotteita on todellinen piristys suuryhtiöiden puolivalmisteita tarjoavien kilpailijoidensa rinnalla.

Kaikenkaikkiaan siis miellyttävä hotellikokemus. Voin suositella lämpimästi.

Tämä oli jo toinen hotelliaiheinen postaukseni.. Tästähän alkaa jo pikkuhiljaa tulla perinne. 🙂


7 Comments
  • Hemu
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    Minnuu jaksaa aina huvittaa hotelleissa just noitten paskapapereitten kanssa puljaaminen, millon on kulma taiteltu mitenki nätisti ja aseteltu vierasta varten…:D Mut aika hellyyttävä tuo rusetti! 😀

  • heidi
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    just tuli sellainen tunne, että tuonne olisi päästävä minilomalle!

  • Johanna
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    Klaus K:ssa tosiaan ne hissit ovat hieman hämäävästi, kokemuksesta voin kertoa ettet ole ainoa asiakas joka on seissyt siinä toisen hissin edessä odottelemassa vaikka se toinen hissi on ollut kutsuvasti auki 😀

  • nasu86
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    todella viihtyisä sisustus ja hyvää palvelua ja vieläkin parempaa ruokaa mitäs sitä enempää pyytämäänkään =)

  • Lace
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    Minulle tuo taiteltu vessapaperinpää on minimivaatimus sille, että hotellia voi kutsua hotelliksi 🙂 Rusettiin en olekaan vielä koskaan törmännyt.

    Hyvä palvelu on kyllä jotain autuaallisen ihanaa. Eikä se synny siitä, että asiakaspalvelutehtävissä oleva toteuttaa jotain ohjekokoelmaa. Hyvä asiakaspalvelija näkee ja huomaa. Hän rekisteröi koko ajan ympäristöään ja osaa reagoida tekemiensä huomioiden perusteella. Olen usein miettinyt, onko tällainen oma-aloitteinen oivaltaminen myötäsyntyistä vai voiko sitä oppia ja jos voi, niin miten paljon.

  • taikaliisa
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    Joo-o, ideahan on se että asiakas tietää että vessa on siivottu, kun vessapaperirullan pää on taitettu, tai muulla tavoin selvitetty ettei siitä rullasta ole paperia käytetty 🙂 Aika kaunis ajatus tuo rusetti 🙂

  • Nimetön
    Posted at 00:00h, 30 marraskuun Vastaa

    En voi olla muuta kuin samaa mieltä kyseisestä hotellista! Viihdyin siellä mainiosti muutama viikko sitten. Ihanaa, että ihmiset osaavat arvostaa niitä pieniä asioita. Aamiainen oli nimenomaan laadukkaista aineksista koottu, saunatilat saimme tunniksi käyttöömme ja palvelu toimi. Lisäksi olimme tuoneet laukut hotellille säilytykseen jo aiemmin päivällä ja saapuessamme laukut oli viety valmiiksi huoneeseen. Tällaisesta sitä jopa yllättyy Suomessa.

Post A Comment